20 Nisan 2016 Çarşamba

EVRENSEL BİR BAŞARI.KUTLARIZ: Zeynep ERKUNT ARMAĞAN - Erkunt Traktör Yönetim Kurulu Başkanı

YAŞAYAN BİR EFSANE; MİLLİ SANAYİ MUCİZESİ & TÜRK İŞÇİSİ VE ÇİFTÇİSİ'NİN MEDAR-I İFTİHARI, HAKLI GURURU 

ERKUNT TRAKTÖR’ÜN İZLERİ DÜNYADAN TAKİP EDİLİYOR
Zeynep ERKUNT ARMAĞAN
Erkunt Traktör Yönetim Kurulu Başkanı
13 yıldır sektörde başarılı çalışmaları ile adından söz ettiren Erkunt Traktör Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep ERKUNT ARMAĞAN, Amerika’da Women Presidents’ Organization (Kadın Yöneticiler Organizasyonu) tarafından yapılan değerlendirmede Dünya 13.’sü oldu.
Merkezi Amerika’da olan ve dünya çapında faaliyet gösteren Women Presidents’ Organization,
her yıl olduğu gibi bu yıl da son 4 yılda şirketini en hızlı büyüten 50 kadın CEO’yu belirledi. Dünya çapında başarılı iş kadınları ve girişimcilerin bir araya gelerek oluşturduğu bu platform, CEO’ların şirketlerini bir adım daha öteye taşımaları için önemli fırsatlar sunuyor. WPO’nun esas amacı ise şirketlerin büyümesini hızlandırırken, rekabeti arttırmak ve öğrenme grupları aracılığı ile ekonomik güvenliği desteklemek.
Son 3 yılda yer aldığı listede, bu yıl da Dünya 13.sü olarak yer alan Zeynep ERKUNT-ARMAĞAN, 3. kez değerlendirmeye alındığı uluslararası arenada ilk 50’ye giren ilk ve tek Türk kadın CEO olma ayrıcalığına sahip. 3 kez peş peşe dünyanın başarılı işkadınları listesinde Türkiye’yi temsil eden ERKUNT-ARMAĞAN, hissettiklerini şöyle dile getirdi:
“2003 yılında Erkunt Traktör hayata geçtiğinde çok zor bir görevin beni beklediğini biliyordum. Yerli bir markayı pazara sunmak, kabul görmesi için adım adım Türkiye’yi dolaşmak, kendinizi ve ürününüzü anlatmak çetin bir süreçti. Hızlanan adımlarla bu kez de yarattığınız güvenin ve itibarın arkasında durmak, çiftçinin güvenine layık olmak durmaksızın çalışmayı gerektiriyor. Bugün geriye dönüp baktığımda;  çalışma arkadaşlarımdan bize güvenen çiftçi dostlarımıza kadar birçok paydaşımızla gerçek bir Aile olmayı başardığımızı görüyorum. Bu başarılar, bu ödüller benim gibi görünse de aslında bu büyük takımın başarısıdır. Ödül töreninin yapıldığı Baltimore/ABD’de, salondaki tek Türk kadın sanayici olarak ödülümü alırken, arkamda 2003 yılından beri Erkunt’a inanan, bugünkü Erkunt’u ortaya çıkaran herkesin varlığını hissettim. Erkunt’u bugünkü Erkunt yapan herkese şükran borçluyum.
Genç girişimcilerle bir araya geldiğim birçok platformda, başarıya giden yolun inançla çalışmak, yılmadan çalışmak ve yapılan işi çok sevmekten geçtiğini her fırsatta dile getiriyorum. Türkiye’de bu bayrağı daha da ileriye taşıyacak gençlerimizin arkamızdan geldiğini bilerek, kararlı ve sabırlı olmanın önemini onlara biz kez daha hatırlatmak istiyorum.”
Erkunt Traktör Sanayii A.Ş. ve
Zeynep ERKUNT-ARMAĞAN hakkında:
Dünyanın ve Türkiye’nin ilk kadın traktör üreticisi olan Zeynep ERKUNT-ARMAĞAN Ankara Koleji ve Hacettepe Üniversitesi İktisat Bölümünden mezun olduktan sonra, Erkunt Döküm ve Makine Fabrikalarında iş hayatına atılmış, 24 yıl aralıksız sürdürdüğü bu görevine Erkunt Traktör’ün kuruluşu ile beraber son vererek, Erkunt Traktör’ün Yönetim Kurulu Başkanlığı ve CEO’luğunu üstlenmiştir. Sektördeki başarılı ve öncü çalışmalarıyla şirketini 6. yaşında Pazar 3.’lüğüne yükselten ERKUNT-ARMAĞAN Türkiye’de ve Dünya’da Cinsiyet Eşitliği konularında yer aldığı platformlarda da önemli çalışmalar yapmaktadır. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde imzalamış olduğu Birleşmiş Milletler Kadını Güçlendirme Prensipleri(WEP) ile kadın istihdamına ve cinsiyet eşitliğine verdiği önemi yazılı olarak da deklare etmiştir.  Türkiye’de otomotiv sektöründe ilk mavi yaka kadın istihdamının da önünü açan ve bu konuda ülkemizde öncü şirket yöneticisi konumunda bulunan ERKUNT-ARMAĞAN, bu belgeyi imzalayarak çalışma hayatında cinsiyet eşitliğini ve insan haklarına saygılı şirket politikaları geliştireceğini resmi olarak kabul etmiştir.
Evli ve 2 çocuk annesi olan ERKUNT-ARMAĞAN, birçok sektör platformunda ve STK’da da da yer almaktadır.
WEPs hakkında:
Özel sektörün en önemli küresel girişimlerinden biri olan Kadının Güçlenmesi Prensipleri (Women Empowerment Principles-WEPs), sektör ayrımı olmaksızın ve ekonomik aktivitenin her aşamasında kadınların iş dünyasına tam olarak katılımı için güçlenmesini amaçlamaktadır. UN Global Compact ve UN Women işbirliğinin bir ürünü olan WEPs platformu, özel sektöre; iş yerlerinde, piyasalarda ve toplum genelinde toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması için dikkate almaları gereken önemli noktaları sunmaktadır. WEPs’in tüm dünyada 1.000’den fazla imzacısı bulunmaktadır.
Zeynep ERKUNT ARMAĞAN
Erkunt Traktör Yönetim Kurulu Başkanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder