9 Nisan 2015 Perşembe

MERDAK YORUMUYLA

@merdak Gözü ve Yorumuyla #ozgecan
http://iconosquare.com/viewer.php#/user/904372261/
MERDAK YORUMUYLA
Dün, daha önce hiç gitmediğim, insanlarını hiç tanımadığım bir köye fotoğraf çekmeğe gittim. Aslında niyetim fotoğraf çekmek değil, belki kendime dönmek, kafamı dağıtmaktı az da olsa. Köyün sokaklarında dalgın dalgın dolaşırken bir kadının "hoşgeldin"  lafıyla irkildim. Nasıl sıcak bir karşılama anlatamam. Evin önüne bir sandalye çıkardı, çay demledi hemen. Başkaları geldi sonra ve çocuklar. Çay içtik, sohbet ettik hiç tanımadıkları ben ve onlar. Çocuklar fotoğraf çektirmek istedi, çektim. Sanki bir bayram havası köyde.   Bir müddet sonra sıcak bir uğurlama ile ayrıldım oradan.  Anadolu’mun bütün köylerinde vardır bu samimiyet. Hiç tanımadıkları insanlara açarlar hanelerini. Eskidendi diyeceğim ama değil işte, hala var... Biz akşam hava karardığında, dolmuşta yalnız kalan bir kadını, korkar karanlıktan diye düşünüp evine kadar bırakan dolmuş şoförlerinin olduğu bir toplumduk. Yabancı bir kadınla karşılaştığımızda onu, anamız bilir, bacımız bilir, yanlış anlar diye yüzüne bakamaz, bakışlarımızı kaçırırdık. Ne oldu ki bize !!! Babamıza kız arkadaşımızı bile anlatamazken, Masum bir kıza tecavüz eden oğlumuzla cesedi birlikte yok eder olduk? Bugün siyah giymek bir çözüm mü, bir farkındalık yaratır mı bilmiyorum ama, bugün bir milat olmalı, beyaz bir sayfa açılmalı ve kendimizi ve çocuklarımızı eğitmeli, eğitmeli ve eğitmeliyiz. Bembeyaz yarınlar için...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder