16 Mart 2015 Pazartesi

Efsaneterlik Yorumuyla; "8 Mart 'DÜNYA KADINLAR GÜNÜ' Kutlu Olsun"; Yayına Hazırlayan: Kadın Konulu Genel Yayın Yönetmeni Suzan AYAR

EFSANETERLİK YORUMUYLA
Merhaba! Benim adım "İnsan".  Ama; kimi için kadın, kimi için bayan, kimi için dam, Kimi için avrat, kimine göre namus, kimine göre ise... Ben aslında dünyanın en kalabalık azınlığıyım. Ve korunmaya ihtiyacım var. Hatta; Bir de günümüz var bana ve benim gibilere atfedilen. Aslında emekçi kadınları anma günü olmasına rağmen tıpkı o zaman da olduğu gibi; emeğime saygı duymayıp, hala benim sırtımdan para kazanmaya çalışan asalakların ortaya attığı ve beni zerre kadar umursamadığı bir gün! Samimiyetsizliğin dizboyu olduğu.
Sanki bütün derdimizin hayatta kalmaya çalışmak değil de; alışveriş olduğu sanılan.
Bugün bas bas kaadın haklarıııı! diye bağıran hemcinslerimin bile ertesi gün evinde oturup tek taş pırlanta için yol gözlediği.
Ünlü bazı kadınların dayak yiyen kadın makyajı yaptırıp kendini fotoğraflatarak geçirdiği.
Ünsüz olanların da indirimli makyaj malzemesi satın alma fırsatı olarak görüp dört gözle bekleyerek anlamlandırdığı gün.
Ha tabi ünlü erkeklerin de ayaklarında topuklu ayakkabı, yüzlerinde dayak makyajı ile, hiç hissetmeden, o acıyı yaşamadan beni korumaya çalıştıkları gün.
Ben, öylece olduğum halimle, kimsenin anası, kimsenin bacısı olmak zorunda kalmadan, hayatın hiçbir noktasında kadın olduğum için, kadınlığım ile barışık olduğum için aşağılanmadan, hanımefendi olmak zorunda kalmadan, insan olmayı inatla sürdürdüğüm için var olduğum kabullenilerek yaşamayı hak ediyorum. Kutlama falan istemiyorum ben! Sadece, Tecavüz etme! Öldürme! Beni dövme, ezmeye çalışma! Taciz etme! Bana bağırma, yalan söyleme! Beni KULLANMA! Beni üzme, incitme! Sevgini göster, kırma! İstemiyorum bir günlük ilginizi, sahte paylaşımlarınızı! İsim takmayın, Sıfat eklemeyin, Hakkımda ahkam kesmeyin! İnsan olduğumuzu unutmayın yeter.
8 mart; Pozitif ayrımcılığın olmadığı, Ülkemdeki tüm kadınların yaşama ve yaşatma özgürlüğüne kavuştuğu zaman, 8 Mart'a ihtiyaç duyulmadığı zaman, Kutlu olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder